E-handelsforløb

I Erhvervsrådet er vi vilde med E-handel...

...og vi udbyder løbende opkvalificering indenfor feltet.

Vi har tidligere udbudt ehandelsforløb, der er rettet imod iværksættere, der overvejer at starte en webshop op - men i 2018 starter vi et nyt forløb op, hvor vi har fokus på allerede eksisterende webshops.

Så hvis du har din egen webshop, eller du er ansat i et firma med webshop, og mangler du viden til at komme skridtet videre, så er dette e-handels-uddannelsesforløb sikkert noget for dig.

Over 14 spændende digitale aftener kommer vi igennem alle faser fra den daglige drift af webshoppen, optimering af indholdet, tiltrækning af kunderne, konverteringen, opfølgningen og strategien. Aftenerne vil være en blanding af undervisning, dialog, praktiske opgaver og sparring. Fire aftener vil være udformet som workshops, hvor du kommer til at arbejde med din egen webshop, ud fra de emner vi har været igennem. Vi garanterer gode råd, som kan løfte din webshop.

Der udbydes kun 15 pladser, så det handler om at være hurtig.

Tilmelding og praktisk - vi udbyder kun 15 pladser

Kurset er støttet af Erhvervsvækstforum, så vi udbyde hele forløbet for kun 1000 kr. per deltager, eller kun 500 kr., hvis du er medlem af Erhvervsrådet. Prisen dækker kursusmaterialer, forplejning, sparring med ehandelseksperter og alt inkluderet.

Den lave pris betyder dog, at der også kun udbydes 15 pladser - og at der vil blive afholdt samtaler med potentielle deltagere inden opstarten.

Hvis du du har lyst til at komme i betragtning til kurset, skal du sende en mail til Lene Hindbo på Lhh@rserhverv.dk. Har du spørgsmål til forløbet kan du selvfølgelig også ringe på 9975 2607.

Program for forløb

Forløbet består af 14 undervisningsgange, der hvert især har et specifikt emne. Alle undervisningsgangene finder sted i Innovest, Ånumvej 28, 6900 Skjern.

En typisk undervisningaften foregår fra kl. 18.00-21.30 og ser således ud:

18:00-18:20 - Velkommen og let spisning
18:20-18:45 - Indledning inkl. inspiration og formål ift. webshop
18:45-19:45 - Konkret gennemgang af emnet
19:45-20:00 - Pause
20:00-20:45 - Opgaver og fælles gennemgang
20:45-21:00 - Test
21:00-21:30 - Opsummering og afrunding
 
Undervisningsgangene og emnerne, som vi skal igennem er følgende:
 
10.01.18 Google Analytics
Analytics, dashboards, opsætning
 
17.01.18 SEO
Webtjek, søgeordsanalyse, indholdsplaner, indholdsoptimering, linkbuilding mv.

 
24.01.18 Workshop 
Analytics, SEO og linkbuilding
 
31.01.18 Facebook og Facebook Annoncering
Facebook, opsætning af side, annoncekonto, remarketingmuligheder
 
07.02.18 Nyhedsbreve
Nyhedsbreve, segmentering, emner, indhold
 
21.02.18 Workshop
Facebook organisk og annoncer, nyhedsbreve 
   
01.03.18 Google Adwords 
Adwords, opsætning, optimering
 
07.03.18 Konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering på website, brugertest, forstå brugerne
 
14.03.18 Webshop-drift
Ordrehåndtering, produktopdatering, priser, levering, vilkår, sparring
 
21.03.18 Workshop
Google Adwords, konverteringsoptimering, webshop-drift
 
27.03.18 Design og UX
Design, guidelines, billedbehandling, UX, wireframes mv.
 
04.04.18 Content Marketing
Content marketing, effektiv landingside
 
11.04.18 Digital Strategi
Udvikling af digital strategi, digitalt roadmap, formål
 
25.04.18 Workshop
Design, UX, content marketing og digital strategi

 
 
Få nyheder i din indbakke
Tilmelding til nyhedsbrev

Du kan læse mere om tilflytterjobordningen her